شرح وظایف کمیته ها

با توجه به لزوم تشکیل کمیته ها در انجمن صنفی راهنمایان گردشگری شهرستان کاشان و توزیع فرم های کمیته بندی ، بین اعضاء در روز جمعه ، مورخ 93/06/28 در مجمع عمومی ، از تمامی اعضای محترم درخواست می شود تا با مطالعه دقیق شرح وظایف کمیته ها ، فرم کمیته بندی و اساسنامه کمیته ها ، انجمن را در اجرای هر چه بهتر این فرایند یاری نمایند.

شرح وظایف کمیته ها

- شرح وظایف کمیته حقوقی :

* اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم جهت پاسخ به ابهامات و شبهات حقوقی و قانونی پیش آمده برای انجمن.

* پاسخگویی به منتقدان و دفاع حقوقی از سلامت انجمن و مجریان و دست اندر کاران آن.

* طرح دعاوی در مراجع قضایی علیه اشخاص حقوقی و حقیقی در خصوص تخلفات و ..... .

* مستند سازی از روند تخلفات احتمالی اعضای اصلی و عمومی هیئت مدیره.

* گرد آوری، تنظیم و تدوین مجموعه قوانین و مقررات مرتبط با امور صنفی و توزیع آن بین اعضاء.

* اجرای وظایف محوله از سوی مدیرعامل انجمن و ارائه گزارش به آن .

 - شرح وظایف کمیته آمار و اطلاعات :

* تمهیدات لازم به منظور ارتقاء کیفی و کمی اطلاعات آماری و تهیه نرم افزارهای معتبر آمار گیری در زمینه گردشگری.

* بررسی نواقص، مشکلات و پیشنهادات ارائه شده در خصوص پرسشنامه های آماری و همچنین نحوه پخش پرسشنامه ها و شیوه تدوین آن ها.

* ایجاد بانک اطلاعات گردشگری جهت دریافت، ثبت و پایش آمار و اطلاعات گردشگری.

* اعلام هر گونه اطلاعیه یا پیام های آماری انجمن از طریق جراید و سایت های خبری.(در صورت صلاحدید اعضای اصلی هیئت مدیره).

* بررسی و تصویب برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت فعالیت های آماری.

* شناسایی تنگناها و مشکلات آماری و تعیین روش های رفع آن.

* شناسایی نیاز های اطلاعاتی مدیران گردشگری و آمارهای مورد نیاز برای برنامه ریزی.

* پردازش، تجزیه و تحلیل اطلاعات آماری و تدوین گزارش تحلیلی از وضع موجود فعالیت های آماری حوزه های گردشگری.

* تمهیدات لازم برای تسهیل اطلاع رسانی و ارائه آمارهای تولید شده حوزه ها به کاربران آماری .

* جمع آوری آمار های ثبتی و تهیه ، تدوین و انتشار آمارنامه شهرستان کاشان در قالب یک چارچوب سازگار و واحد با استفاده از تعاریف و مفاهیم استاندارد شده در مرکز ملی آمار ایران.

* ایجاد سیستم اطلاعات جغرافیایی (پایگاه اطلاعات آماری بر پایه GPS ).

* تهیه و بروز رسانی نقشه های شهر کاشان (بر پایه اطلاعات گردشگری).

* تهیه اطلاعات آماری و تدوین آن ها بر پایه نیاز های اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی شهرستان کاشان .

* تهیه آمار ماهانه ، شش ماهه ، سالانه از فعالیت های گردشگری و سازمان های مجری در این زمینه .

* تهیه گزارش عملکرد و نمودار های شاخص از فعالیت های گردشگری بر حسب آمار بدست آمده .

* پردازش ، تجزیه و تحلیل اطلاعات آماری .

* پیشنهاد طرح های آماری مورد نیاز .

 - شرح وظایف کمیته رفاهی :

* شناخت امکانات ، نقاط قوت و ضعف و بررسی راه های تقویت و رفع آن ها .

* تهیه و تنظیم برنامه های تسهیلات مالی ، ورزشی و اجتماعی برای اعضای انجمن .

* پیگیری قرارداد های پوششی بیمه برای اعضای انجمن .

* تشکیل شرکت تعاونی مصرف برای اعضاء ( به منظور افزایش انگیزه و ارتقای رضایت اعضاء )

* ارائه تسهیلات حضور تمامی اعضاء در همایش ها و نمایشگاه های مختلف گردشگری .

* فراهم آوردن امکانات و تسهیلات استفاده از فضاهای اقامتی دیگر استان ها برای اعضای انجمن . ( با تبادل نظر بین اعضای انجمن های مختلف ).

* هماهنگی برای مشارکت اعضای انجمن در بازدید های نمادین ( برای مثال بازدید از خانه سالمندان و ... ) سرکشی و عیادت از اعضای انجمن که دچار سانحه شده اند و حضور در مراسم جشن ؛ یا ترحیم وابستگان درجه یک اعضای انجمن و صدور اطلاعیه.

 - شرح وظایف کمیته تحقیق و پژوهش :

* ارائه اخبار ، برنامه و اطلاعات گردشگری برای پشتیبانی از سایت انجمن .

* تعیین اولویت های پژوهشی براساس نیاز سنجی های انجام شده به منظور بهرهوری و ارتقای انجمن .

* برگزاری سمینارهای تحقیقاتی مناسب با نیاز اعضاء .

* بستر سازی جهت دسترسی مناسب به تجربیات محققین ، مولفین و مترجمین بکمک اعزام اعضاء جهت شرکت درکنگره های داخلی و یا حتی خارجی .

* انتشار فصلنامه های علمی – پژوهشی و همچنین خبرنامه کمیته پژوهشی جهت اطلاع رسانی .

* پیشگیری از اجرای طرح های تحقیقاتی مغایر با قوانین و اخلاق ملی .

* هماهنگ ساختن زمان تعلیم و تحقیق در انجمن (بوسیله همکاری با کمیته آموزش) .

* پیشنهاد چگونگی استفاده اعضای انجمن از نتایج تحقیقات برای ارتقای کیفیت آموزش .

* تهیه قرارداد طرح های تحقیقاتی ( تنظیم نهایی و تایید آن به عهده اعضای اصلی هیئت مدیره ، مخصوصا خزانه دار می باشد ).

* تدوین سامانه پژوهش و به روزرسانی اطلاعات طرح های تحقیقاتی .

* گزارش گیری از مقالات معتبر ( انگلیسی زبان و یا ... )

* تعریف درصد تاثیر برای اعضاء و محققان و اعلام افراد برتر.

* بررسی ، علم سنجی هر یک از اعضاء طبق فرمول زیر :

   تعداد مقالات فرد در سال جاری / تعداد کل مقالات ارجاع شده به انجمن در سال جاری * 100

- شرح وظایف کمیته تدارکات و پشتیبانی :

* تهیه اقلام  و وسایل مورد نیاز انجمن .

* تجهیز سالن های برگزاری مجمع و نشست از حیث سخت افزاری و نرم افزاری .

* تهیه اقلام و ملزومات مورد نیاز جهت برگزاری دوره های کشوری ( منظور : دعوت از انجمن های شهر ها و استان های دیگر ).

* تامین سرویس ایاب و ذهاب و پذیرایی .

* تمهید مقدمات لازم جهت عقد قرار داد با کلیه ی شرکت ها و سازمان ها و ... در خصوص حمایت مالی از انجمن .

* جذب منابع مالی و تجهیزاتی از اعضاء ، مردم و مسئولین و نهادهای مربوطه .

* پیش بینی تجهیزات لازم برای برگزاری فعالیت ها .

* تهیه برنامه زمانبندی همایش ها ، تامین گروه های اجرای برنامه ، تامین سخنران و برنامه ریزی برای اجرای مراسم تجلیل و اهدا لوح و کلیه ی امور مربوط به دعوت از مدعوین .

* آماده سازی محل همایش ها و تزئین آن .

* فراهم آوردن زمینه استقرار راحت میهمانان .

* تهیه و تدارک صوت مناسب برای همایش ها .

* تعیین محل استقرار فیلم برداران و عکاسان .

* فراهم آوردن زمینه استقبال مناسب از میهمانان .

* تدارک فضای مناسب برای پارک وسای نقلیه .

* آماده سازی بسته های فرهنگی .

 - شرح وظایف کمیته آموزش :

* بررسی مستمر و ارزیابی عملکرد روش های مورد اجرا در امر آموزش راهنمایان گردشگری ، پلیس راهنما ، کاشان گشت و ..... .

* برنامه ریزی و تدوین طرح و مجموعه پیشنهادات و راهکارهای اجرایی جهت آموزش اعضاء .

* برنامه ریزی جهت برگزاری و ارائه دوره های آموزشی یا گردهمایی ها و همایش های گردشگری .

* تعیین و توجیه مسئولین آموزشی .

* انجام مطالعات ، تحقیقات و ارائه طرح های آموزشی در خصوص اتخاذ راهکارهای موثر در راستای مشارکت حداکثر اعضاء.

* برنامه ریزی و هماهنگی جهت تهیه متون آموزشی لازم به منظور آموزش راهنمایان و ... در زمینه گردشگری .

* تهیه بانک اطلاعات اعضاء براساس نوع مهارت .

* بررسی مسائل و مشکلات آموزشی و ارائه راهکارهای مناسب برای انجام اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه .

* بررسی و پیشنهاد الگوهای مختلف  نیاز سنجی ، اجرا و اثر بخشی دوره های آموزشی .

* فراهم سازی محتوای مطالب مورد نیاز برای انتشار .

* برگزاری انواع دوره ها ، کارگاه ها و کلاس های آموزشی .

* بکار گرفتن طرح های جدید در آموزش ( بنر ، تراکت ، پوستر و CD ).

* برگزاری بازدید های علمی .

* تدوین بروشور و کتابچه آموزشی .

 - شرح وظایف کمیته روابط عمومی :

* برنامه ریزی و تدوین راهکارهای نوین تبلیغاتی به منظور جلب مشارکت حداکثر اعضا در انجمن .

* دریافت گزارش عملکرد انجمن و انعکاس آن در مطبوعات داخل شهری .

* برنامه ریزی و تنظیم کلیه ی مصاحبه های مطبوعاتی داخل شهری به منظور اطلاع رسانی و ارائه اخبار از روندفعالیت های انجمن .

* بررسی سایت ها و کسب آخرین اطلاعات گردشگری و بررسی راهکارهای موجود برای همکاری با سایر انجمن ها .

* تهیه CD  های آموزشی ، ( با همکاری دیگر سازمان های مجری در زمینه گردشگری یا به صورت مجزا ) .

* تهیه و نشر بولتن مرتبط با فعالیت انجمن . ( قبل از نشر باید به تایید اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل برسد ).

* ارسال پیامک انبوه برای اطلاع رسانی به اعضاء .

* تهیه و تدارک پوستر ، پلاکارد و بنر های تبلیغاتی .

* پوشش تصویری مراسم و فیلم برداری از همایش ها .

* توزیع و جمع آوری اطلاعات بین اعضاء .

* نظر خواهی و ارزیابی همایش ها از نظر شرکت کنندگان .

* انعکاس فعالیت ها ، برنامه ها و طرح های انجمن به اعضاء از طریق :

الف - برپایی نمایشگاه.

ب - انتشار نشریه داخلی در چارچوب قوانین مصوب.

ج - تهیه عکس ، اسلاید و فیلم از فعالیت های انجمن و ایجاد آرشیو سمعی و بصری ( برای استفاده در طرح راهنمای الکترونیک ).

* ایجاد و اداره کتابخانه و آرشیو اطلاعاتی و مطبوعاتی .

* تهیه تقویم مناسبات برحسب شهرستان کاشان ( تولد مشاهیر و ... ).

* تهیه شعار برای همایش ها .

* طراحی کارت های شناسایی عوامل اجرایی همایش ها .

 توضیح :تمامی کمیته ها موظف به اجرای وظایف محوله از سوی مدیرعامل انجمن و ارائه گزارش به وی هستند و هر کمیته موظف است هر یکسال یکبار نسبت به تهیه بولتن اقدام نماید .

 

/ 0 نظر / 31 بازدید